Logo nedir? Söz medlulı olarak kök mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meslekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meslekletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı mesleki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat medlulının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan can yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı enikonu önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını yapacak can yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, meslekletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeslektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde çalışkanlık gösteren meslekletmelerin umumiyetle logoları dalü temsil paha. Fakat birden bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne mesleke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meslekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çkırmızıışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan meslekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, kolay anlaşılır, yolırlanması kolay, olası başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya önemli pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine reva olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliısaf icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim de dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu marifet çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın